نرگسِ مَست

{ قصه ی تو قصه ی باده، تو اگه نوَزی مُردی... }

.29.

دیشب ساعت 2 بود که کتاب «خرده عادت‌ها» رو تموم کردم. خیلی کتاب تاثیر‌گذاری بود حقیقتا، بر خلاف نظر خیلی‌ها که می‌گن بسیار ساده هست راهکارهاش و... به نظرم کتابی بود که واقعا تفاوت اساسی با کتاب‌های انگیزشی داشت.

 

کتاب‌های انگیزشی زرد، عموما بهت کلی انگیزه می‌دن و تهش تو وقتی کتابو تموم می‌کنی همه اون شور و هیجانت برای تغییر می‌خوابه؛ با تموم شدن کتاب همه چیز به فراموشی سپرده می‌شه! در واقع برات یه حباب خوشیِ کوتاه مدت می‌سازن و می‌خوان تو رو به سمت مثبت اندیشی سوق بدن (به نظر یه جورایی می‌خوان خودتو با این مثبت اندیشی افراطی، گول بزنی!) اما درست وقتی کتاب تموم می‌شه تو تازه وارد دنیای واقعی می‌شی و با حقایق سرو کار خواهی داشت! و دقیقا برای همینه که ناکارآمدن و سریع هم فراموش می‌شن!

 

اما بگم از کتاب محبوم خرده عادت‌ها :) هشدار! این کتاب اصلا انگیزه دهنده نیست!

توی این کتاب با یک سری راهکارها رو به رو هستید که به شما می‌گن چطور می تونید عادت‌های بسیار کوچکی رو برای خودتون بسازید و همچنین اون‌ها رو ادامه بدید تا در نهایت شاهد تغییرات حیرت انگیزی باشید. به طور کل این کتاب با استفاده از نتایج تحقیقات مختلف، دست‌آوردهای خود نویسنده و همینطور فکت‌های علمی (که اتفاقا همین چیزا منو مجذوب کرد و به قولی بهم انگیزه داد!) مجموعه‌ای از راهکارها رو برای تغییر در اختیارتون می‌ذاره.

تمام این مسیری که توی کتاب ذکر شده توسط خود نویسنده عملی شده و ما شاهد دست‌آورد اون هستیم. راهکارها بسیار ساده هستن به طوری که شاید خودمون هم راجع بهشون بدونیم ولی عموما ساده از کنارشون رد شدیم و بهشون اهمیت ندادیم.

 

در حال حاضر من توی روز هشتمِ تغییر هستم. اولش نمی‌خواستم بنویسم راجع بهش اما به نظرم اومد نوشتنش باعث می‌شه نسبت به این مسیری که دارم می‌رم پایبندتر بشم :) شاید یه روزی نتایجم رو هم به اشتراک گذاشتم!

 

۲ موافق ۰ مخالف
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نرگسم؛
تمام.
پیوند ها
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان